Perdoneu que hagi estat tant temps a donar senyals de vida després de la primera entrada sobre l'inventari. Gràcies a aquells que vos heu interessat pel tema. Vos faig una proposta d'actuació:
1- Creació d'un equip de feina (ja n'hem sortit uns quants en aquest blog...)
2- Demanar una còpia del primer inventari (en Tomeu Homar ja l'ha demanat, aviat en tindrem una còpia)
3- Començar a fer feina en nom de les embarcacions que hi són recollides i, alhora, anar actualitzant-lo, però sense aturar la resta de passes a seguir.
4- Crear una plataforma d'armadors (En Tomeu Rosselló proposa crear un espai digital que serveixi de punt de trobada. Jo m'hi apunt, i apost per crear-hi un registre digital d'embarcacions. De tot plegat, nosaltres mateixos i les nostres embarcacions en seríem el nucli germinal)
5- Estudiar quines mesures podem i volem demanar com propietaris d'embarcacions tradicionals (establertes legalment o altres que considerem)
6- Aconseguir que l'inventari tingui un sentit, que les nostres embarcacions siguin considerades de forma oficial o catalogades.
7- Visibilitzar la flota i exigir l'aplicació de mesures que ajudin a mantenir i dignificar al patrimoni marítim.
Supongo que en Baleares tendréis alguna ley sobre el patrimonio semejante, al menos, a la Ley de Patrimonio Cultural Valenciano. Mirad si de algún modo se recoge o se cita algunas de las necesidades u objetivos que propones ya que supongo que podrás contar con algún tipo de ayuda oficial al respecto. Además de dotar al proyecto de un sentido "superior"...
ResponElimina¡Qué envidia...!
http://portales.gva.es/cidaj/cas/c-normas/4-1998.htm
Por si pude servir de ayuda.
Jo també mi apunt per tot allò que en que em pogeu necessitar. Ja em direu coses.
ResponEliminaGràcies Joan. Quant al que proposes, Manuel, en efecte tenim una Llei de Patrimoni que contempla figures de protecció, però de moment existeix un inventari d'embarcacions (pendent de revisar) a les quals no se'ls apliquen totes les mesures de protecció posibles. Existeixen alguns BIC, però falta que les embarcacions passin de l'inventari a un registre general d'embarcacions catalogades. Si aquesta fórmula es considera massa compromesa per a les responsabilitats que ha d'assumir el propietari de l'embarcació, podríem proposar fórmules més suaus, però que donessin entitat, una carta de presentació que et permeti identificar les embarcacions com "tradicionals", "patrimonials", "històriques" o el que es consideri. I, Manuel, gràcies pel teu interès des de València.
ResponEliminaPots comptar amb la meva col·laboració pel que calgui.
ResponEliminaBiel
Hola David, hola a todos!
ResponEliminaMe ofrezco voluntario para lo que sea menester, especialmente zona puerto pollença y alrededores.
Quisiera poner algún pero a los puntos que has propuesto , por ejemplo que el mestre d'aixa de eu moll tiene tres llauts en su garaje y no accederá nunca al espacio digital, pero estoy seguro que son puntos fácilmente solucionables.
Diego Riera.
Bon assumpte! ara si que pareix que començam a anar per feina, com jà et vaig dir a n'el meu comentari al primer article teu "Es hora de fer l'inventari..." hem pots incluir al equip de treball i qued a disposició per si ho trobau adient, fer la zona de Cala Ratjada al Port de Manacor.
ResponEliminaAhir vaig parlar amb en Jaume Cifre a l'escola, a on esteim a punt de començar a treure planells de formes en 3D d'alguns bastiments que son allà, i hem va dir que ell té catalogats a nivell de Fotografies i demés tots el bots i lanxetes de Porto Colom, en poder i afegirà el mestre d'aixa constructor i l'any, continuant després amb els llaüts.
Bé lo dit, estic a les ordres
Una abraçada
Joan Bonet
També, m'hi apunt. Des del Moll d'Alcúdia.
ResponEliminaJoan
Hola a tots. Pareix que estam molt feiners! Bona senyal. Estic pendent que me donin una còpia de l'inventari. De tota manera, crec que podríem posar en marxa ja el blog digital de les barques de tal manera que anem fent una fitxa amb les dades i fotos de cada barca que cataloguem. Els que sou blogueros podríeu fer aquest blog nou? Reconec que som molt tutup amb aquestes coses i no només a l'hora d'agafar l'arjau.
ResponEliminaTomeu Homar
Això és un esborrany de fitxa. A veure que vos pareix. La podem modificar com trobeu
ResponEliminaNom:
Tipologia :
Matrícula:
Port / Lloc (on es troba la barca, especificar si sura o és en terra):
Armador (si es coneix):
Mestre d’aixa (si es coneix):
Any de construcció (si es coneix):
Mides (si és posible):
Arbre : especificar si en té, si és pal mestre, si du mitjana, triquet, si només du pal, etc.
Escoes : si / no
Quillat : si / no
Hi ha moltes informacions que no sabrem o no podrem coneixer en el moment. A més crec que l’inventari ens ha de dur pocs maldecaps als que el facem. Per això m’agrada la idea del blog. A mesura que anem penjant barques podrem anar completant la infomació. Per exemple, en Toni Domingo podrà reconèixer un curret i donar-nos informació. O el mateix en Toni Pep. O jo trobaré a Cala Rajada una barca que hi havia al Port des Canonge fa vint anys i que creia perduda. Són exemples però crec que la fórmula del blog ens pot ser molt útil.
Tomeu Homar
Hola David, hola a todos,
ResponEliminaquiero añadir un pero y una posible mejora.
El pero. ¿Puede un colectivo manejar una lista con los nombres de personas, barcos y otros datos? A penas conozco la ley de protección de datos y puede que no afecte a un listado usado de modo privado pero si un día se lleva este listado al Consell o a una conselleria a lo mejor el de servicios jurídicos nos dice que no tenemos nada en la cabeza. Si hay algún abogado en la sala que se pronuncie.
La (posible) mejora. Como este listado lo van/vamos a hacer personas distintas habría que hacer la ficha lo más cerrada posible para evitar que, por ejemplo, la eslora esté en palmos, metros o pies indistintamente. Se podría hace la ficha en formato excel con la primera columna con los datos que ha puesto Tomeu Homar arriba y en las siguientes columnas, por ejemplo, las distintas tipologías de embarcación o rangos de eslora si no se conocieran las medidas exactas y marcaríamos con una equis lo que correspondiera. Esto estaría perfecto si se imprimieran y se rellenaran a mano.
Dando una vuelta de tuerca podría ser un excel si uno se pasea con un portátil y luego envía por email los ficheros que ha rellenado. Un paso más allá es hacer que las celdas estén prerrellenadas -lo siento, no se cuál es el término correcto- de modo que sólo hay unas opciones posibles para cada celda. Un adelanto más sería utilizar un acces de modo que tendríamos una plantilla donde sólo habría que rellenar y tiene la bondad, hasta donde sé de acces, de que alimenta automáticamente una base de datos. Esto aligeraría el trabajo de picar y pasar datos.
Siento el ladrillazo, espero que podamos sacar algo útil.
Diego Riera.
Com ho teniu per trobar-nos i xerrar de com penseu que mos podem posar a fer feina? Han sortit comentaris i propostes que crec que hauríem de comentar. I, importamt, visiteu el blog "espai marina tradicional", allà ens informen de la tramitació de l'esmena a la Llei de la Marina Mercant que reclama un tractament diferenciat per a les embarcacions històriques. De prosperar, és important que per aquí tinguem definit quines són les nostres embarcacions històriques.
ResponEliminaCrec que amb una xerrada quand trobeu, el projecte avançarà molt més aviat i d'una manera més acord amb els sentiments comús. David, jà qu'empream el teu blog per coordinar-mos i desenvolupar la teva proposta d'inventari de les barques tradicionals, propós que siguis tu qui posis adamunt la taula un lloc, data i hora d'aquesta reunió.
ResponEliminaSalut a toits
Joan Bonet
Tot i que no em puc arribar a considerar dels vostres, ja que no som armador, ni propietari de cap bastiment, ni res de tot això,...m'agradaria poder col·laborar en el que pugui amb aquesta iniciativa. No tenc coneixements avançats d'informàtica, però sí som capaç d'engegar i mantenir un blog senzill, de fet en tenc dos en marxa...
ResponEliminaHo venc a dir perque amb això sí que vos podria donar una mà, a l'hora de confeccionar i anar actualitzant el blog que proposau, si és que no teniu a ningú que ho pugui fer...a mi, per sort o per desgràcia, me sobra temps.
Ja direu coses...!!!
Tothom que vulgui s'hi pot apuntar. Quedam el cap de setmana de la setmana que ve? (dia 13 o 14) Hem de concretar un lloc que li vagi bé a tothom.
ResponEliminaEn Bernat Oliver m'ha enviat aquest correu.
ResponEliminaBon dia Tomeu:
he estat seguint el tema de la revisió i creació del nou inventari de embarcacions menors i m'hi apunt!
Des del meu ordinador no hi ha manera de que els meus comentaris apareguin al blog d'en David, així que t'ho dic a tu perquè en tenguis constància de la meva voluntat de participar - crec que a això ja t'ho ahavia dit.
D'altra banda, crec us puc explicar força coses dels tres primers inventaris (1994/1996/2001). La meva experiència sempre ens podrà servir per millorar l'enfocament del nou.
Ja ens veurem a la reunió dels dia 13 i 14.
Ah, per cert, m'ha agradat la teva idea de crear un blog específic per aquest tema on tots poguem participar.
Bnat
Hola David, hola a todos,
ResponEliminasiento no poder participar en la reunión, me he apuntado al curso de monitor de vela ligera y me pasaré los dos días del próximo fin de semana navegando.
Diego Riera.
Hola David, hola Gente,
ResponEliminaMe apunto a colaborar en la catalogación. De hecho estuve desarrollando un aparato para digitalizar en 3D los cascos, rápida y económicamente.
Aprovecho para saludar a todos aquellos que me apoyan a seguir adelante con la restauración del Juanita y ponen el hombro como pueden. (Gracias Biel!)
Buscad "Plessi pone luz y sonido a los 'llaüts'" en Google -no me coge el enlace- y pensad si habría que permitir esa actuación o también catalogarlos.
Un abrazo
Salut
Gerardo